Google+

Мандрівки святими місцями

Кожного, хто цікавиться історією та минувщиною, а також не байдужий до духовних пошуків, я запрошую до спілкування:
читайте, залишайте коментарі, діліться своїми думками, задавайте питання!

вівторок, 26 серпня 2008 р.

ІЗРАЇЛЬ. Кесарія: царі та пророки


Кесарія...



Місто Хайфа, гора Карміл, гора Фавор
Кесарія - місто, назване так царем Іродом на честь римського імператора Октавіана Августа. Перше поселення тут засноване ще фінікійцями, в 3 ст. до н.є.. Заволодівши містом, Ірод перетворив його на потужний торговий центр та порт. Тут жив один із семи перших дияконів - Пилип. Звідси відправляли Апостола Павла, закутого в кайдани, на суд до Риму. Цар Агрипа бажав особисто вислухати Павла, щоб вирішити, що з ним робити. Та апостол і на суді не намагався захистити себе, але звертався з Божим словом до царя іудейського:

Чи віруєш, царю Агріппо, Пророкам? Я знаю, що віруєш.
Агріппа ж Павлові: Ти малощо не намовляєш мене, щоб я став християнином...
А Павло: Благав би я Бога, щоб чи мало, чи багато, не тільки но ти, але й усі, хто чує сьогодні мене, зробились такими, як і я, крім оцих ланцюгів... Дії Апостолів, 26

Нині  Кесарія лежить в руїнах, частково затоплених морем. Північніше знаходиться Хайфа - третє за величиною місто в  Ізраїлі, з великим портом та зосередженням промисловості. Воно розташоване на схилах гори Карміл (Виноградник Божий). Назва відповідає історичній правді: на схилах гори здавна вирощували виноград, з якого виходило чудове вино. Але нині виноградників тут значно менше - їх вирубали турки в часи Османського правління.
Гора Карміл відома також історією "геноциду" ваалових пророків, що іх винищив Божий пророк Ілля за 850 років до н.є.:

І сказав Ілля до народу: Я сам позостався Господній пророк, а пророків Ваалових чотири сотні й п'ятдесят чоловіка.
І нехай дадуть нам двох бичків, і нехай вони виберуть собі одного бичка, і нехай заріжуть його, і нехай покладуть на дрова, а огню не покладуть. І я приготую одного бичка, і дам на дрова, а огню не покладу.
І ви покличете ім'я бога вашого, а я покличу Ім'я Господа. І станеться, той Бог, що відповість огнем, Він Бог! І відповів той народ та й сказав: Це добре слово!
І сказав Ілля до Ваалових пророків: Виберіть собі одного бичка, і приготуйте перші, бо ви численніші, і покличте ім'я свого бога, і огню не покладете.
І взяли вони того бичка, що він дав їм, і вони приготували й кликали Ваалове ім'я від ранку й аж до полудня, говорячи: Ваале, почуй нас! Та не було ані голосу, ані відповіді. І скакали вони біля жертівника, що зробили.
І сталося опівдні, і сміявся з них Ілля й говорив: Кличте голосом сильнішим, бо він бог! Може він роздумує, або відлучився, або в дорозі! Може він спить, то прокинеться!
І стали вони кликати голосом сильнішим, і кололися, за своїм звичаєм, мечами та ратищами, аж лилася з них кров.
І сталося, як минувся південь, то вони пророкували аж до часу принесення хлібної жертви, та не було ані голосу, ані відповіді, ані слуху...
І сказав Ілля до всього народу: Підійдіть до мене! І підійшов увесь народ до нього, а він поправив розбитого Господнього жертівника.
І взяв Ілля дванадцятеро каміння, за числом племен синів Якова, до якого було слово Господнє, говорячи: Ізраїль буде ім'я твоє!
і збудував із того каміння жертівника в Ім'я Господнє, і зробив рова, площею на дві саті насіння, навколо жертівника.
І наклав дров, і зарізав бичка та й поклав на дровах.
І він сказав: Наповніть чотири відрі води, і нехай виллють на цілопалення та на дрова. І сказав: Повторіть! І повторили. І сказав: Зробіть утретє! І зробили втретє.
І потекла вода навколо жертівника, а також рів наповнився водою.
І сталося в час принесення хлібної жертви, що підійшов пророк Ілля та й сказав: Господи, Боже Авраамів, Ісаків та Ізраїлів! Сьогодні пізнають, що Ти Ізраїлів Бог, а я Твій раб, і що все оце я зробив Твоїм словом.
Вислухай мене, Господи, вислухай мене, і нехай пізнає цей народ, що Ти Господь, Бог, і Ти обернеш їхнє серце назад!
І спав Господній огонь, та й пожер цілопалення, і дрова, і каміння, і порох, і вилизав воду, що в рові...
І побачили це всі люди, та й попадали на обличчя свої й говорили: Господь, Він Бог, Господь, Він Бог!
І сказав до них Ілля: Схопіть Ваалових пророків! Нехай ніхто не втече з них! І похапали їх, а Ілля звів їх до потоку Кішон, та й порізав їх... 1 Царів, 18

Так 450 ваалових пророків було страчено на цій горі, а ізраїльтяни зреклися поклоніння язичницьким богам. Нині тут розташовані монастир  та церква "Стелла Марії" ордену  кармелітів, а також усипальниця засновника новітньої універсалістської релігії Бахаї - Баба, навколо якої споруджено розкішний сад.

Чи прийде знову Ілля, щоб повторити суд над невірними?

На схід від гори Карміл знаходиться Галілея - історична область на півночі Ізраїлю. Це батьківщина усіх апостолів Христових та земля, де Ісус проповідував та явив найбільше чудес. Одне з них сталося на горі Фавор:

А через шість день забирає Ісус Петра, і Якова, і Івана, брата його, та й веде їх осібно на гору високу. І Він перед ними переобразився: обличчя Його, як те сонце, засяло, а одежа Його стала біла, як світло. І ось з'явились до них Мойсей та Ілля, і розмовляли із Ним.
І озвався Петро та й сказав до Ісуса: Господи, добре бути нам тут! Коли хочеш, поставлю отут три шатрі: для Тебе одне, і одне для Мойсея, і одне для Іллі. Як він ще говорив, ось хмара ясна заслонила їх, і ось голос із хмари почувсь, що казав: Це Син Мій Улюблений, що Його Я вподобав. Його слухайтеся! Євангеліє від Матвія, 17

Ця подія показала найближчим учням Христа, що Син Божий є незрівнянно вищим за тих, кого шанували іудеї досі.

Немає коментарів:

Дописати коментар