Google+

Мандрівки святими місцями

Кожного, хто цікавиться історією та минувщиною, а також не байдужий до духовних пошуків, я запрошую до спілкування:
читайте, залишайте коментарі, діліться своїми думками, задавайте питання!

неділю, 2 серпня 2009 р.

Болгарія: Заповіт ченця

 
Заповіт ченця

Рильський монастир.

Іван Рильський (876-946) був ченцем та відлюдником, який дванадцять років прожив на самоті, серед диких звірів, у печерах та в дуплі дерева. Пізніше він оселився в глибині Рильських гір. Але згодом люди все ж знайшли його. Вони приходили до Івана зі своїми турботами, і він молився за них, сцілюючи хворих, виганяючи злих духів та даючи духовні настанови для праведного життя. Так у ченця з'явилися послідовники - учні, які й заснували Рильський монастир (див. також фото )
Св. Йоан Рилски. Стенопис от XIV в. в църквата на Земенския манастир.
Незадовго до смерті Іван Рильський написав для учнів свій "Заповіт", у якому він закликав берегти святу віру та ухилятися від хибних та лукавих вчень.


Утримуйтеся старанно від мирських захоплень і завжди пам'ятайте, навіщо ви прийшли зі світу, і чому ви зневажили все мирське.

Іван нагадав, що любов до грошей є корінь всього зла та  ідолопоклонство.


Тому що для відлюдника багатство полягає не в золоті й сріблі, але в повних злиднях, у відмови від свавілля, і у глибокому смиренні.

Іван підкреслює, що це запоівді не його, а  Христа, який казав своїм учням, а через них усім, хто відрікся від світу:

Не беріть ані золота, ані срібла, ані мідяків до своїх поясів, ані торби в дорогу, ані двох одеж, ні сандаль, ані палиці. Бо вартий робітник своєї поживи.

Іван запевнив, що Бог ніколи не полишить нас у скруті й на самоті, але дасть усе необхідне для життя. Але диявол, прагнучи погубити нашу душу, буде всіляко спокушати нас.

 Бо на самому початку, коли я прибув у цю пустелю, хитрий супротивник намагався спокусити мене, благочестивий цар послав мені багато золота. Заради Бога я відмовився його бачити, тому що я зрозумів, що це підступність сатани. Я не брав, але повернув його для тих, хто послав його, тому що я подумав: "Якби я хотів мати золото і срібло, речі, тощо, то чому я прийшов у цю страшну й непролазну пустелю, де я не знайшов людей, але лише диких тварин? Так я врятував себе від підступів хитрого спокусника...

Іван закликає учнів до єдності, до любові між ними та застерігає від спроби підвищится над іншими.


Коли хто бути першим бажає, нехай буде найменшим із усіх і слуга всім! Євангеліє від Марка, 9

Іван, що в монашому житті здобув освіту та читав грецькою твори святих отців, переповідає вчителя Єфрема Сирійського (IVст):


якщо всі ви починаєте  бажати влади та головувати, і всі хочете бути головними, і всі  - наставниками, а також законодавцями та вчителями, і між вами зростає суперництво, сварки, суперечки, ревнощі, наклепи, зверхність, заздрість та інші пристрасті, то знайте, що Христос не є серед вас, бо Христос не вчитель розбрату і розбіжності, але миру і єдності. 

Таких, хто сіє розбрат, чвари та спокуси, подвижник наказує виганяти зі своєї спільноти, щоб вони не завдали ще більшої шкоди усім.

Наостанок Іван радить ченцям більше вивчати твори святих отців та дотримуватися встановлених у Церкві правил, а також сприяти новонаверненим у зростанні віри та допомогти їм звільнитися від язичницьких обрядів, непристойних та лихих звичаїв, яки вони тримаються навіть після прийняття святої віри. Бо вони роблять це через незнання, тож треба до них це донести.

Повністю прочитати "Заповіт Івана Рильського" можна тут (болгарською мовою)

Немає коментарів:

Дописати коментар